Klassbytardag

Heej!
Idag hade vi klassbytardag i skolan.
Det här var det vi i 6B fick göra:
Vi gick till klassrummen vi nog kommer att ha i sjuan.
Sen fick vi presentera varann. Vi skulle fråga varann vad man hette, vart man bodde, intressen, favoritämne och en hemlighet. Min hemlighet var att jag HATAR clowner. Jag frågade Tova, och Tova frågade mig. Sen fick man berätta vad den andra hade sagt.
Sen skulle vi rita av varann så att vi har nåt att sätta på väggarna när vi brörjar till hösten. Vi är 16 st i 6B. Så 8 st fick sitta ner bakom bord. Sen skulle de andra 8 stå på andra sidan i 20 sekunder och försöka rita av sen skulle de som ritade byta plats efter de 20 sekunderna. Bilden som skulle föreställa mig blev väldigt bra. Tovas blev inte lika bra.;D För att när jag satt ner så satt typ de dumma killarna ner också. Det var dom som ritade det konstiga på Tovas bild. Det var roligt.
Sen fick alla en pappersbit på ryggen som alla andra skulle skriva nåt snällt på om den personen. Jag fick typ: snäll, duktig i alla ämnen och bokmal.;D Men om det redan stod typ snäll så fick man inte skriva det igen. Det blev svårt i slutet.
Sen fick vi rast.
Sen skulle vi ta ett papper och skriva vårt namn på den sen skulle vi skriva en egenskap man har på varje bokstav. Så här såg min ut:
Artig
Listig (tror jag att det stod)
Intresserad
Cool
Extra glad
Sen fick vi rast igen.
När vi kom tillbaka ställde vi bort borden och satt oss i en cirkel på stolar och körde soffan. Det var jätteroligt. Jag orkar inte berätta hur man gör.
Sen ställde vi iordning borden sen var det lunch.
Efter lunch så hade vi en klasskamp mot 6A. Dom vann men alla fick ett ''pris'' som var glass.;D
Sen slutade vi kl 13.50 tror jag.
Så nu har vi ledigt i 5 dagar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men när vi börjar sjuan så kommer vi att gå i 7A!!!!!!!! Jag vill gå i B!!!!!!!!!!!

//En ledsen Alice som inte vill gå i A


Kommentarer
Postat av: Elin

Alice du har ju inte börjat i A än du går ju fortfarande i B så njut så länge det varar ;)

2011-06-02 @ 09:14:11
Postat av: Alice

Okej då...

2011-06-02 @ 13:07:06
Postat av: Tova

Vill inte heller b;rja i A :((

2011-06-02 @ 15:34:00
Postat av: Elin

Tycker inte synd om er sorry med jag har faktist gått i A i ett år så nu är det er tur :)

2011-06-02 @ 18:21:14
Postat av: Alice

Men vi vill ju inte. Tova vi får ringa till skolan och kräva att vi ska gå i B. Du får ringa

2011-06-02 @ 18:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0